mandag den 20. november 2017

Æble-tzatziki

Det er nok ikke mange æbler at finde rundt i de danske haver mere, men i butikkerne kan vi da stadig købe dem. Så æblesæson kan vi stadig kalde det. 

På min vej på job, har jeg gennem hele efteråret købt de lækreste friske æbler i en frugtbod på min vej - dem kommer jeg nu til at savne. Det er længe siden jeg har spist så mange æbler som dette efterår. 

Idag har jeg leget med at bruge dem i en tzatziki og det smager virkelig skønt - de sprøde og syrlige æbler i den dejlige hvidløgsdressing, det kan bare noget. Brug det som tilbehør, en slags dip eller sauce til aftensmaden eller som topping i din frokostsandwich.

Æble-tzatziki.
2 – 3 per.
200 g. Cremefraiche 9%
1 stk. stort Æble – syrligt, jeg brugte 150 g. renset vægt
1 – 2 fed hvidløg
Salt

Æblet deles i fire og kernehuset fjernes. Æblebådene skæres i tern på ca. 3 x 3 mm. Hvidløget pilles og hakkes fint.

Æble og hvidløg vendes i cremefraichen, som smages til med salt – lad gerne dressingen trække lidt inden servering.




INFO OM RETTEN:
INSPIRATION: Min opskrift
FRYSEEGNET: NEJ
SERVERES MED: -
TIPS & TRICKS: -
ANDET: -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar